Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 28 augusti 2012 23:10

Den som säger att pengar inte är viktigt den personen ljuger kraftigt. Just nu lever vi i en ekonomisk kaos. Min son vill klippa sig, han behöver ha gympaskor mm. Men vi kan inte ge honom det för då får vi strunta i mat på bordet. Jag känner mig urusel och vill kunna ge mina barn det dem behöver. Detta är Sverige idag och JA det finns fattiga människor i vårat fina land Sverige. Jag vet inte hur detta kommer sluta. Vi har för mycket pengar för att få hjälp av soss och för lite för att klaraoss i vardagen. Jag får ca 15700 kr min man får inget för tillfället. Hyra, el, telefonräkning ,amortering och mat inga pengar kvar.
Usch vilket liv.

Av Linda - 25 augusti 2012 21:52

Jag har jobbat från 10-20 idag. När jagkom hem satte jag och mannen osspå balkongen och tände ljus och öppnade en varsin kall öl . Det är livet. Tack och hej från lilla mig.

Av Linda - 23 augusti 2012 17:23

Just nu sitter jag och tittar på min dotter som har träning. Vad glad jag är att både Emil och Julia har sporter som dem går i. Barn mår bra av att röra på sig...fast det är ju bra för alla.
Många barn sitter ju framför sina datorer eller tvspel och inte att glömma mycket stillasittande i skolan också. Så lite fysisk aktivitet skadar inte.
Kramen på er!

Av Linda - 22 augusti 2012 20:34

Den här sommaren måste ju det vara rekord i regn. Sååå tråkigt. Idag hade jag velat träna i gymet. Men det fanns ingen tid så det fick bli en långpromenad istället. Jag mår så bra av att träna både fysiskt och psykiskt. Det är så skönt. Jag har tappat 5 kg vilket också är ett plus :). Ha det gött.

Av Linda - 19 augusti 2012 23:27

Då var den här helgen över. Det har varit en lugn helg med en hel del träning. Jag och sonen tränade tillsammans igår och det var ett riktigt bra träningspass. Ikväll var även min dotter med och sprang på bandet. Så nu ligger jag nerbäddad i sängen nyduschad och ska slå igen mina blå och bege mig till drömmarnas värld. Imorgon börjar skolan för mina barn och allt blir som vanligt igen , skönt med rutiner igen. Jag ska upp tidigt imorgon och iväg och jobba. Så sov så gott.

Av Linda - 14 augusti 2012 21:38

När ska vårat liv bli ett lugnt liv utan oro. Jag har fått eksem i mina händer och börjar få ont imin mage igen. Allt pga. att jag får oroa mig för hur pengarna ska räcka så vi ska ha mat på bordet fram tills på måndag då barnbidraget kommer. Då kan jag pusta ut en stund igen. Usch för att ha det så här.

Av Linda - 13 augusti 2012 16:30

I dag har jag och Emil kört ett pass i gymet. Först gick och sprang på bandet i en halvtimme sen körde jag styrka i en halvtimme. Sonen min är bra på att peppa mig så träningen gick kanon. Nästa pass är på torsdag. Imorgon tänkte jag ut och gå innan jobbet. Skönt att jag äntligen har kommit igång.

Av Linda - 13 augusti 2012 00:03

Nu är jag helt slut. I dag har jag jobbat 11 timmar. Jag känner mig helt mör. Helgen har flytit på rätt bra. Jag har jobbat ihop med två jättebra tjejer bägge två är vikarier. Jätteduktiga och ambitiösa.
Vi tittade på finalen i handbollen i från os i London. Sverige kom ,2:a silver är ju helt ok.
Nu ska jag sluta mina blå och ge mig av till drömmarnas land. Natti natti

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards