Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Linda - 9 augusti 2012 16:13

Jag undrar varför det alltid ska vara tjafs om användning av dator.
Jag pratade med en mamma på bussen hon var helt förtvivlad. Hennes son slår henne när hon säger åt honom att gå bort från datorn. Han får hemska utbrott. Hon vet inte vad hon ska ta sig till.
Vad hände? det fanns en generation som inte ville komma in om kvällarna som föräldrarna fick dra in, i bland till och med muta för att få in. Det var inte så längesen. Nu gapar gårdarna ofta tomma fast det finns barnfamiljer som bor där. Någon enstaka pojke eller flicka kan jag se ibland som är ute och leker.
Nu får man nästan muta barnen för att dem ska gå ut istället. Frågor som:
- vad ska vi göra ute?
Eller...
- vi har ingenting att göra, det är så tråkigt.

Vart tog fantasin vägen? Finns den kvar eller är den på väg att dö ut. Jag vet att många föräldrar försöker få sina barn att göra kreativa saker och gör sitt yttersta för att dem ska få en bra uppväxt. Det är inte lätt att vara
förälder idag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards